منوی محصولات


پمپ آب جتی

 

امروزه با وجود زندگی آپارتمان نشینی و همچنین کمبود آب شهری، نیاز به پمپ آب بسیار زیاد شده است. پمپ آب جتی یکی از بهترین گزینه برای تامین آب مورد نیاز ساختمان ها به شمار می رود. این پمپ ها می توانند به خوبی فشار آب مورد نیاز برای تمامی واحدها را تامین کنند. در صورتی که شما نیز مشکل پایین بودن فشار آب را دارید، توصیه می کنیم با مطالعه مقالات پایین اطلاعات لازم را در خصوص این پمپ ها کسب کنید.

پمپ آب جتی چیست؟

پمپ آب جتی نوعی پمپ آب گریز از مرکز بوده که مصرف بسیار بالایی نسبت به سایر پمپ ها دارد. این پمپ آب بیشترین کاربرد را در مصرف آب خانگی داشته و با ساختار استاندارد و اصولی خود می تواند به خوبی فشار آب مورد نیاز ساختمان را تامین کند. ساختار پمپ جتی بدین صورت است که با به وجود آوردن خلاء در بخش مکش، باعث از بین بردن هوا شده و در انتها هوا را خارج می کند و سیال را با فشار پمپاژ می نماید. این پمپ ها که با نام پمپ های خودمکش شناخته می شود، قادر است سیالات را از اعماق مکش نماید. نکته مهم در خصوص پمپ های جتی این است که این پمپ ها قبل از استارت می بایست محفظه و بدنه پمپ پر از آب باشد زیرا در غیر این صورت پمپ آسیب خواهد دید.

کاربرد پمپ آب جتی

از پمپ های جتی می توان در منطقه بزرگی همچون کاربری های خانگی، صنعتی، سیستم سرمایش و گرمایش، تقویت فشار آب، ویلا و آپارتمان، آبیاری باغچه و گلدان، انواع ساختمان های مسکونی، سیستم های شستشوی صنعتی، در صنعت کشاورزی همچون آبیاری قطره ای، سفره خانه ها، رستوران ها، مزارع پرورش ماهی و میگو، انواع فواره ها، دستگاه های آب شیرین کن و ... استفاده کرد. به صورت کلی می توان گفت که در هر منطقه وسیعی که نیاز به آبرسانی با فشار آب داشته باشد، پمپ آب جتی کاربرد دارد.

پمپ آب جتی

مزایای پمپ آب جتی

 

پمپ های جتی مزایای بسیاری دارد که از جمله مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

ایجاد فشار قوی و راندمان بالا

تنوع پمچاژ انواع سیالات

قیمت مناسب پمپ و لوازم یدکی آن ها

خودمکش بودن

وزن پایین و قابل حمل بودن

حجم پایین و اشغال فضای کم

تعمیر و نگداری آسان

 

قیمت پمپ آب جتی

پمپ های جتی یکی از بهترین پمپ های آب است که انواع مختلفی دارد. این پمپ ها دارای جنس بدنه چدن، پلاستیکی و استیل می باشد. همچنین جنس پره های این پمپ از جنس پلاستیک، برنج و استیل ساخته شده است. بنابراین قیمت پمپ های جتی در بازار با یکدیگر تفاوت دارد. علاوه بر امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع پمپ آب در حال فعالیت هستند و از این رو هر شرکت برای محصولات خود قیمت گذاری خاصی دارند. برای این که پمپ های جتی بتوانند برای مدت زمانی طولانی ماندگاری داشته باشند، توصیه می کنیم کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را با کیفیت بالاتری خریداری نمایید.

جنس بدنه پمپ آب جتی

بدنه پمپ های جتی از چدن، پلاستیک و استیل ساخته شده است. معمولا هر شرکتی با توجه به نیاز مشتریان خود از متریال های مختلفی برای ساخت این محصول استفاده می کنند. جنس پروانه این پمپ ها نیز از جنس برنج، استیل و پلاستیک تولید می شود تا بتواند مقاومت بالایی داشته باشد. سیم های مسی در این پمپ ها کاربرد بسیاری دارد و معمولا سیم پیچ های این پمپ ها از این جنس ساخته می شود.

پمپ آب جتی

تعمیر پمپ آب جتی

 

پمپ آب های جتی بر اساس عوامل مختلفی ممکن است آسیب ببینند که از جمله عوامل خرابی پمپ ها به   شرح زیر می باشد:

در صورتی که پمپ به صورت خشک کار کند، این دستگاه آسیب می بیند.

نوسان برقی، ولتاژ و فرکانس از دیگر عوامل خرابی این پمپ ها به شمار می رود.

یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها نیز می تواند خرابی پمپ جتی را به دنبال داشته باشد.

 

نکات حائز اهمیت در خصوص استفاده از پمپ آب

لازم است بدانید برای این که پمپ های جتی مدت زمان بالایی برای شما ماندگاری داشته باشند باید در هنگام استفاده نکاتی را رعایت کنید که عبارت است از:

از وجود آب کافی در محفظه پمپ مطمئن شوید.

در صورتی که پمپ آب در محفظه باز قرار دارد، به جهت ممانعت از یخ زدگی از وسایل گرمایشی در کنار پمپ ها استفاده شود.

از فیلتر آب برای انتقال سیالات استفاده کنید.

خط مکش این پمپ باید به گونه ای طراحی شود که امکان ورود هوا وجود نداشته باشد.

خرید پمپ آب جتی

پمپ آب جتی یکی از بهترین ابزار برای تامین فشار آب مورد نیاز برای ساختمان به شمار می رود. این پمپ ها دارای قدرت مکش مختلفی هستند و از جنس و متریال های مختلفی تولید شده اند. بنابراین در هنگام خرید پمپ آب باید اطلاعات کاملی در خصوص این پمپ ها داشته باشید. در صورتی که قصد خرید پمپ های جتی را دارید می بایست جنس و کیفیت این پمپ را مورد بررسی قرار دهید.

پمپ آب جتی بهتر است یا بشقابی؟

پمپ آب جتی و بشقابی دو دستگاه باکیفیت بر ای افزایش فشار آب ساختمان می باشد. تفاوت بین پمپ آب جتی و بشقابی در این است که پمپ های جتی فشار بسیار بالاتری نسبت به پمپ های بشقابی دارند. به عنوان مثال پمپ های جتی برای ساختمان های بزرگ جوابگو هستند ولی پمپ های بشقابی می توانند تا 3 طبقه را آبرسانی کنند.

پمپ آب جتی برای چاه های عمیق و کم عمق

پمپ آب جتی قدرت مکش بسیار بالایی دارد و از این رو می توان این محصول را برای انواع چاه های کم عمق و پرعمق استفاده کرد. این پمپ ها به خوبی می توانند فشار مورد نیاز برای آبرسانی در ساختمان های مسکونی و تجاری را تامین کنند. جنس این مکش ها در انواع مختلفی وجود دارد و در انواع مختلف تک فاز، سه فاز، چینی و اروپایی وارد بازار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مناسب ترین پمپ آب با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

 

مقاله پمپ ها

مقاله انواع پمپ های سانتریفیوژ و پمپ هایی با ویژگی انتقال سیالاتی با ویسگوزیته بالا مثل اسکرو پمپ ها پمپ های دنده ای ...

صفحه از