منوی محصولات


پمپ خطی

 

پمپ ها یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی برای تامین فشار آب هستند که در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام کارکرد خاص خود را دارند. پمپ خطی یکی از بهترین گزینه برای به حرکت درآوردن جریان آب گرم و سرد در سیستم تهویه به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این پمپ و کاربرد آن مقاله ای جامع را در اختیارتان قرار داده این تا با مطالعه آن از تمامی فرایند و کارکرد این نوع پمپ ها آشنا شوید.

 

پمپ خطی چیست؟

پمپ های خطی از جمله پمپ هایی می باشد که جهت ایجاد حرکت گاز یا مایعات در یک مدار بسته همچون سیستم های برودتی و حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های خطی که به نام پمپ سیرکولاتور شهرت دارد، به طور معمول برای به حرکت درآوردن آب در سیستم گرملیشی و سرمایشی کاربرد دارد. به همین دلیل در بسیاری از شوفاژ هانه ها می توانید این پمپ را مشاهده کنید.

پمپ خطی

انواع پمپ خطی

پمپ های سیرکولاتور که در سیستم های هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد، اغلب در مدل پمپ های گزیز از مرکز خودکار هستند. با توجه به این که پمپ های خطی در خانه ها کاربرد دارد، معمولا در سایر کوچک بوده و مهر و موم دارد و میزان اسب بخار آن ها کم است ولی به منظور استفاده در محیط های تجاری مقدار اسب بخار آن ها بالا رفته و معمولا موتور الکتریکی آن ها از بدنه پمپ جدا می باشد. قسمت مهر و موم شده که در مصارف خانگی کاربرد دارد، معمولا دارای پمپ های پروانه ای و موتورهای چرخان است و از یاتاقان های مهر و موم شده به هم پیوسته محافظت می نماید. از جمله دیگر نوع پمپ های خطی عبارت است از:

پمپ آب گرم

در صورتی که برای تامین آب گرم از مبدل حرارتی یا منبع کویلی آب گرم ایستاده استفاده می کنید، باید در آن ها از پمپ آب جداگانه جهت سیرکولاسیون آب گرم شوفاژ استفاده نمایید. البته از سیرکولاسیون آب سرد نیز می توان در این پمپ ها استفاده کرد. این پمپ ها وظیفه دارند که آب سرد و یا آب گرم موجود در لوله ها را از قسمت موتورخانه تا ناحیه تبادل حرارت حرکت دهند.

لجن کش عمودی

الکتروموتور در این لجن کش ها در خارج از سیال و در ارتفاعات مورد نظر در درون سیال غوطه ور است. این دو بخش به وسیله کوپلینگ به یکدیگر متصل هستند. بنابراین در صورت نیاز می توان الکتروموتور را به راحتی از آن جدا کرد.

پمپ گردش آب شوفاژ

پمپ سیرکوله برگشت همان طور که از نامش مشخص است، آب گرم را درون مخزن آب گرم و لوله ها به گردش در می آورد تا همواره آب گرم در نزدیک ترینن نقطه برای مصرف کننده قابل دسترسی باشد. از پمپ گردش آب شوفاژ جهت گردش آب در سیستم های گرمایشی صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه کارکرد پمپ آب خطی

یک پمپ آب سیرکولاتور از دو بخش پمپ آب و الکتروموتور تشکیل شده است. موتور الکتریکی باعث به حرکت درآوردن پروانه ها شده که آب را به سمت بالا یا جلو جابجا می کنند. پروانه های پمپ سیرکولاتور همچون یک توربین است و شامل یک چرخ به همراه تعدادی تیغه های زاویه دار است که با کارکرد پرسرعت خود آب را رو به جلو هدایت می کند. موتور این قطعه نیز در یک پوشش ضدآب قرار گرفته و به پروانه چسبیده است. زمانی که آب رو به بالا پمپاژ می گردد، آب پیرامون یک سیستم سیرکولاتور به گردش در می آید و پس از آن به محل اصلی خود باز می گردد. از آن جا که این پمپ به نیروی کافی برای جابجایی و انتقال نیاز دارد، مجدد این مراحل تکرار می شود. با توجه به ابعاد کوچک پمپ های سیرکولاتور، در کنار سیستم لوله کشی می توان آن را نصب نمود.

کاربرد پمپ خطی

پمپ خطی کاربردهای بسیاری دارد که از جمله مهم ترین آن ها عبارت است از:

پمپ استخر

پمپ پکیج

پکپ شوفاژ

سیستم شستشوی صنعتی

سیستم گرمایشی صنعتی و خانگی

در سیستم های تهویه و تاسیسات

جهت پمپاژ سیالات شیمیایی

نصب پمپ خطی

پمپ های خطی باید در مسیر بازگشت آب قرار گیرند و با توجه به این که اهمیت بسیاری دارد، باید در هنگام نصب توجه بسیاری به کیفیت و ساختار این قطعه شود. برای این که پمپ خطی بتواند به خوبی کارکرد داشته باشد و نیاز سیستم آب را تامین کند، بهتر است در هنگام نصب از یک متخصص کمک بگیرید تا این پمپ ها به درستی نصب شده و بتواند به خوبی آب را به گردش در بیاورد.

پمپ خطی

قیمت پمپ خطی

یکی از مهم ترین سوالاتی که هر فرد در هنگام خرید پمپ های خطی می پرسد، قیمت این محصول است. در خصوص قیمت پمپ های خطی باید به شما بگوییم که این پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای قابلیت ها و ویژگی های خاصی می باشد. بنابراین قیمت این محصول با یکدیگر متفاوت است و نمی توان قیمت خاصی را برای این محصول تعیین کرد. همچنین با توجه به این که هر یک از شرکت ها و برندها برای ساخت این پمپ ها از متریال ها و مواد اولیه خاصی استفاده می کنند، هزینه های این محصول در بازار متغیر می باشد. جهت اطمینان از کیفیت این پمپ و خرید این محصول با قیمت مناسب تر تنها کافیست با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

خرید پمپ خطی

در صورتی که قصد دارید دستگاهی را خریداری کنید که آب سرد و گرم موجود در سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان شما را به چرخش در بیاورد و اطلاعاتی در این خصوص ندارید، بهتر است مقاله بالا را به صورت کامل مطالعه نمایید. این پمپ ها دارای قدرت های خاصی هستند به همین دلیل در هنگام خرید ابتدا باید بدانید که شما به چه قدرتی نیاز دارید. همچنین جنس بدنه و کیفیت ساخت پمپ های خطی از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد، جنس بدنه و کیفیت ساخت این پمپ ها می باشد.

 

 

 

مقاله پمپ ها

مقاله انواع پمپ های سانتریفیوژ و پمپ هایی با ویژگی انتقال سیالاتی با ویسگوزیته بالا مثل اسکرو پمپ ها پمپ های دنده ای ...

صفحه از