منوی محصولات


دوزینگ پمپ کوچک مناسب برای استفاده حجم پایین

 

دوزینگ پمپ کوچک که با نام پمپ تزریقی یا مترینگ پمپ نیز شناخته می شود، پمپی است که می تواند میزان مشخصی از مایعات را به صورت اتوماتیک و یا دستی پمپاژ نماید. جنس این قطعه از پی وی سی، پلی پروپیلن، استیل ضد زنگ و یا پی وی دی اف می باشد. دبی این پمپ ها را می توان به دلخواه تنظیم کرد. دوزینگ پمپ از لحاظ نوع مواد قابل پمپاژ به دو صورت دوزینگ پودر و گرانول و دوزینگ انواع مواد شیمیایی و سیال تولید می شود.

 

کاربرد دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ ها کاربرد وسیعی در صنایع دارند. این دستگاه جهت تامین آب در بخش های کشاورزی، صنایع، تولیدات صنعتی، فراوری مواد غذایی، پزشکی و ساخت مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از صنایع از این دوزینگ ها برای تزریق مقدار مشخصی از مواد و یا سیالات استفاده می نمایند. به عنوان مثال در صنایعی همچون داروسازی، تصفیه خانه های صنعتی و صنایع تولید مواد شیمیایی از این دستگاه برای تزریق مقدار مشخصی مواد اسیدی به کار می رود.

مشخصات فنی دوزینگ پمپ کوچک

دوزینگ ها الکتروپمپ هایی هستند که به وسیله الکتروموتورهایی با ابعاد کوچک به حرکت در می آورند. این قطعه در برخی موارد به وسیله کیت های کنترل خارجی و معمولا به وسیله کنترل کننده های داخلی که وظیفه قطع و وصل جریان، تغییر نرخ جهت، هشدار دهنده های گاز زداها و گردش خشک هدایت می شود. دوزینگ پمپ ها از قطعات مختلفی تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد:

نگهدارنده مواد شیمیایی یا همان تانک که به جریان سیال تزریق می گردد.

شیر یک طرفه پایینی که متصل به خط مکش بوده و با باز کردن آن مواد شیمیایی موجود در تانک ها به مقدار مشخص به درون چمبر مکش می گردد.

خود دوزینگ که در ابعاد مختلف و اغلب از ترکیبات پلی اتیلن، پلی ونیل کلرید، لاستیک و استنلس استیل ساخته شده است.

تزریق کننده که نوعی شیر یک طرفه بوده تا در هنگام تزریق مواد به درون لوله به وسیله دوزینگ پمپ که فشاری بیشتر از فشار خط جریان سیال می باشد باز شده و بعد از تمام شدن فرایند تزریق بسته می گردد.

دوزینگ پمپ کوچک

قیمت دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ ها از جمله الکتروپمپ های سبک و کوچک قرار دارد و عواملی همچون برند و دقت دستگاه بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد. دوزینگ ها توسط شرکت های مختلفی ساخته می شود به همین دلیل کیفیت های مختلفی نیز دارند. هر چه کیفیت دوزینگ ها بالاتر بوده و از استحکام و دوام بالاتری برخوردار باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. بنابراین عوامل متعددی بر روی قیمت دوزینگ پمپ تاثیرگذار است. همچنین ظرفیت این دستگاه ها و ساختار آن تعیین کننده قیمت دوزینگ ها می باشد.

انواع دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ ها بر اساس نحوه کارکرد به انواع مختلفی تولید می شود که به شرح زیر می باشد:

پمپ سولنوئیدی

پمپ سولنوئیدی مگنتی دارد که با اتصال برق بار الکتریکی پیدا کرده و باعث به حرکت درآوردن شفتی فلزی می شود. این شفت به پیستونی وصل بوده که مکش سیال را به دنبال دارد.

پمپ موتوری

در پمپ موتوری نیز همچون پمپ سولنوئیدی دارای شفتی است که به پیستون یا دیافراگم متصل بوده و باعث ایجاد مکش می شود. با این فرق که این شفت به وسیله الکتروموتور به حرکت در می آید.

پمپ پروسس

این پمپ ها جهت فشارهای بالا و ظرفیت دوزینگ بالا و همچنین در محیط های انفجاری مناسب است.

پمپ رفت و برگشتی

پمپ رفت و برگشتی که با نام های پمپ دیافراگمی یا پیستونی نیز شناخته می شود، برای فشارهای بالا کاربرد دارد.

پمپ شلنگی

بر روی پمپ دوزینگ شلنگی غلتک پلاستیکی وجود دارد که با چرخش آن مواد رو به جلو هدایت می شود. جهت عملیات های کاملا ظریف در حجم هایی پایین همچون امور آزمایشگاهی دوزینگ پمپ کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاهده علت خرابی دوزینگ پمپ و اینکه دوزینگ پمپ چیست کلیک کنید

مزایا و معایب پمپ دوزینگ کوچک

دوزینگ پمپ کوچک دارای مزایای بسیاری است که به شرح زیر می باشد:

مناسب جخت منتقل کردن سیالات خورنده اشتعال پذیر با دمای بالا

دارای تجهیزات جانبی همچون شیرهای اطمینان، که باعث بهبود عملکرد دوزینگ های پمپ می شود.

دارای نشتی 100 درصد و عدم نیاز به آب بندی

از جمله معایب دوزینگ پمپ کوچک عبارت است از:

دارای دبی بسیار پایین

ظرفیت پمپاژ کم

بالا بودن قیمت دوزینگ ها

دوزینگ پمپ کوچک

خرید دوزینگ پمپ کوچک

دوزینگ پمپ کوچک یکی از حساس ترین قطعات در صنایع است که اهمیت بسیاری دارد. خرید  این قطعه نیازمند شناخت بسیاری است تا محصول خریداری شده بتواند جوابگوی نیاز شما باشد. عواملی همچون دمای محیط، دمای سیال، فشار تزریق، دقت این دستگاه ها و ... باید بر اساس نیاز شما تعیین گردد. برای ساخت این پمپ ها از متریال های مختلفی استفاده می شود و از این رو هر کدام دارای کیفیت های مختلفی هستند. معمولا قسمت هایی که با مایع پمپاژ در تماس است که از جنس پی وی سی، فولاد ضد زنگ، پلی پروپیلن و پی وی دی اف ساخته شده است. به همین دلیل در هنگام خرید دوزینگ پمپ کوچک باید موارد متعددی را مورد بررسی قرار دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پمپ ها و سفارش بهترین و مناسب ترین پمپ با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

ساختار دوزینگ پمپ کوچک

محرکه: به صورت کلی نیروی محرکه این پمپ ها جریان متناوب دور ثابت می باشد. در مواقع خاص از الکتروموتورهای هیدرولیکی، پنوماتیکی و یا دور متغیر نیز استفاده می شود.

مکانیزم حرکت: حرکت چرخشی میل لنگ در دوزینگ پمپ کوچک به حرکت رفت و برگشتی پیستون تبدیل شده و موجب تراکم در کورس در مرحله برگشت پیستون می گردد.

تنظیم دبی: دبی این پمپ ها به تغییر سرعت کورس قابل تنظیم است. دوزینگ پمپ اکثرا جهت تنظیم دبی از یک پیچ میکرومتر استفاده می کند.

گذرگاه سیال: به توجه به مشخصات سیال و سرویس پمپ گذرگاه سیال طراحی می گردد. سایر موارد همانند دما، خورندگی سیال، ویسکوزیته سیال و ... بر روی طراحی تاثیر می گذارد.

 

مقاله پمپ ها

مقاله انواع پمپ های سانتریفیوژ و پمپ هایی با ویژگی انتقال سیالاتی با ویسگوزیته بالا مثل اسکرو پمپ ها پمپ های دنده ای ...

صفحه از