منوی محصولات


پمپ لجن کش فشار قوی

 

پمپ لجن کش فشار قوی دارای موتور جدا، پروانه های بین یاتاقانی و برش های شعاعی می باشد. این پمپ ها همان طور که از نامشان مشخص است برای مکش لجن و فضولات با فشار بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در صنعت کارکرد بسیاری دارد و از انواع مختلفی تشکیل شده است. در ادامه شما را به صورت کامل با انواع دستگاه های لجن کش و کارکرد آن آشنا خواهیم کرد.

 

پمپ لجن کش چیست؟

لجن کش ها از جمله پمپ های سانتریفیوژ هستند که در دو نوع لجن کش تک فاز و لجن کش سه فاز تولید و به بازار عرضه می شود. جنس بدنه این پمپ ها با یکدیگر متفاوت است که از جمله مرغوب ترین بدنه می توان به جنس بدنه چدن، برنزی و استیل اشاره کرد. اصلی ترین کاربرد این پمپ ها در چاه آب می باشد. همچنین در فاضلاب های خانگی نیز این پمپ ها با جداسازی ذرات معلق به بهبود آب کمک می کنند.

انواع لجن کش فشار قوی

لجن کش های فشار قوی به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

لجن کش شناور: لجن کش های شناور که به آن ها لجن کش مستغرق نیز می گویند، به صورت کامل در سیال غوطه ور می شود. عبور سیال از این الکتروموتور موجب خنک شدن الکتروموتور و نهایتا افزایش عمر این دستگاه می گردد و با پایین آمدن جریان موتور، راندمان دستگاه نیز افزایش می یابد.

لجن کش عمودی: در لجن کش عمودی یا ورتیکال، الکتروموتور در بیرون از سیال و در ارتفاعات قرار دارد و پمپ در درون سیال شناور است. این دو به یکدیگر متصل بوده و در صورت نیاز می توان به آسانی آن ها را از یکدیگر جدا کرد.

الکتروپمپ لجن کش

پمپ لجن کش چینی

پمپ لجن کش چینی همان طور که از نامش مشخص است، در کشور چین تولید می شود. این لجن کش ها دارای کیفیت متوسطی هستند ولی به دلیل قیمت مناسب تری که دارند، فروش بالایی را در بازار به خود اختصاص داده است. از این لجن کش ها برای مکان های سطحی که به فشار کمتری نیاز است، کاربرد دارد.

کاربرد لجن کش فشار قوی

انتقال لجن، آب های گل آلود و کثیف و فاضلاب

انتقال سیالات حاوی فیبر، مواد ریشه دار و الیافی

انتقال فاضلاب های خانگی و شهری و صنعتی

خرید لجن کش فشار قوی

با توجه به این که لجن کش فشار قوی وظیفه دارد که آب های بسیار آلوده را با خود حمل و جداسازی کند، کیفیت در آن نقش بسزایی دارد. بنابراین در هنگام خرید لجن کش ها باید به نوع و کیفیت این محصول توجه ویژه ای داشته باشید. معمولا برخی از سازندگان لجن کش ها برای کاهش هزینه های ساخت از قطعات و متریال های نامرغوب و بی کیفیت استفاده می کنند به همین دلیل همواره بر روی کیفیت و قطعات این دستگاه تاکید شده است. برای این که لجن کش ها کیفیت بسیار بالایی داشته باشند و بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لجن کش ها و خرید بهترین لجن کش از طریق شماره های مندرج در سایت با ما تماس حاصل نمایید.

پمپ لجن کش فشار قوی

نکات حائز اهمیت در هنگام خرید لجن کش ها

حداکثر ارتفاع: اولین و مهم ترین نکته در هنگام انتخاب و خرید لجن کش ها ارتفاع این دستگاه می باشد. از پایین ترین قسمتی که سیال در آن قرار دارد تا بالاترین قسمت از جمله ارتفاعی است که می بایست پمپاژ انجام پذیرد. ولی حداکثر ارتفاع لجن کش ها ارتفاعی است که سیال به بالاترین حد خود می رسد.

قطر خروجی لوله: قطر لوله خروجی با میزان آبدهی مستقیما در ارتباط است. به همین دلیل در هنگام انتخاب دستگاه مورد توجه قرار گیرد. در هنگام انتخاب لجن کش ها باید میزان حجم سیال و همچنین زمان مجاز برای پمپاژ را در نظر بگیرید و بر اساس آن دستگاه را خریداری کنید.

فلوتر: در برخی از مکان ها سیالات دارای حجم محدودی هستند و امکان قطع دارد پس از مدتی جریان سیالات قطع گردد. در این حالت کار کردن پمپ لجن کش ها به صورت خشک باعث خرابی و سوختن آن ها می شود. بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های پمپ لجن کش فشار قوی اصل و باکیفیت مجهز بودن آن به سیستم فلوتر و یا همان سیستم قطع کننده می باشد.

نوع پروانه: برای این که پمپ بتواند به صورت طولانی مدت کار کند باید پروانه ای متناسب با آن را خریداری کنید.

تعمیر و نگهداری پمپ لجن کش فشار قوی

برای این که لجن کش ها به مدت طولانی کار کنند باید به خوبی تحت مراقبت قرار گیرند. با این وجود در صورتی که بنا به هر دلیلی این پمپ آسیب ببیند، کارکرد آن با مشکل مواجه شده و دیگر نمی توانند مانند گذشته کار کنند و باید تعمیر شوند. به همین دلیل تعمیرات پمپ های لجن کش باید به افراد حرفه ای و باتجربه سپرده شود.

برای مطالعه محتوای دوزینگ پمپ چیست کلیک کنید

 

 

مقاله پمپ ها

مقاله انواع پمپ های سانتریفیوژ و پمپ هایی با ویژگی انتقال سیالاتی با ویسگوزیته بالا مثل اسکرو پمپ ها پمپ های دنده ای ...

صفحه از