منوی محصولات


لیست قیمت انواع پمپ آب

 

استفاده از سرمایه های ملی مانند آب، امروزه به یکی از واجب ترین کارهایی تبدیل شده است که در عین الزامی بودن آن ها برای مردم بی اهمیت شده است. در صورتی که بهتر است بدانید سیال آب به راحتی به دست شما نمی رسد و برای انتقال و جابه جایی آن به تجهیزات زیادی نیازمند است. در این راستا یکی از تجهیزاتی که بسیار به کار برده می شود، پمپ آب می باشد. برای تهیه پمپ آب می توانید به صفحه قیمت انواع پمپ آب مراجعه کنید. در سايت نوين پمپ ليست قيمت انواع پمپ آب را مي توانيد مشاهده کنيد.

 

پمپ های آب به چه دردی می خورند؟

تا قبل از آنکه راجع به انواع پمپ های آب صحبت شود، همه شما به راحتی از آب مصرفی در منازل خود استفاده می کنید، بدون آنکه بدانید چطور این آب به راحتی و با فشار تنظیم شده ای در سیستم لوله کشی ساختمان های شما جریان پیدا کرده است و اکنون در دسترس شما است. به این ترتیب بهتر است همیشه راجع به محصولات مهمی که در اطراف ما وجود دارند اطلاعات لازم را به دست آوریم تا در زمان خرید آن ها یک خرید آگاهانه داشته باشیم. در این جا می خواهیم بدانیم که اصلا پمپ آب چیست و به چه دردی می خورد. این محصول وسیله ای است که نقش مهمی را در جا به جایی و انتقال انواع مایعات برای افزایش فشار بازی می کند. در اصل اگر پمپ های آب نباشند، هیچ یک از شما نمی توانید از آب مصرفی با بهترین فشار و جریان آب  استفاده کنید.

 پس پمپ آب با افزایش فشار باعث جا به جایی مایعات در ارتفاعات بالاتر یا حتی پایین تر شده و مورد استفاده واقع می شود. پمپ برای به کار برده شدن از منابع انرژی گوناگونی بهره می برند، که این منابع شامل کارکرد دستی، برقی، موتورهای درون سوز و نیروی باد می باشد. این پمپ ها همچنین به دلیل کاربردهای گسترده ای که دارند، در انواع سایزبندی ها نیز ساخته شده اند. در واقع کار اصلی که پمپ آب انجام می شود، این است که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی مانند موتور گرفته و به سیال مایعی که از آن در حال عبور هستند انتقال می دهد. این کار باعث می شود تا سیال بعد از خارج شدن از پمپ انرژی افزایش یافته ای داشته و از یک نقطه ای به نقطه دیگر در درون سیستم لوله کشی منتقل شوند. به این ترتیب می توانید قبل از تهیه این محصول به لیست قیمت انواع پمپ آب مراجعه کنید و سپس به خرید پمپ بپردازید.

انواع پمپ های آب

در رابطه با پمپ های آب، بهتر است بدانید که این پمپ ها به توجه به نحوه کارکردی که دارند، در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده اند. پس این تنوع در پمپ شامل موارد ذکر شده در زیر است:

پمپ های جا به جایی مثبت

این دسته از پمپ ها، معمولا کاربرد ویژه ای دارند و به این ترتیب بنا به کاربردشان به صورت زیر ساخته شده اند:

  1. پمپ آب دورانی، نمونه ای است که در انواع دنده ای، لوب، پره ای، پیش رونده خلاء، پیش رس و اسکرو ساخته شده اند. جا به جایی سیال معمولا در این پمپ به صورت نامی که به روی آن گذاشته شده، یعنی دورانی صورت گرفته و این کار به وسیله یک چرخ دنده، میل بادامک و پره انجام می شود. به این صورت هر یک از انواع ذکر شده دارای کاربرد ویژه و مشخصات ایده آلی می باشند.
  2. پمپ های رفت و برگشتی نمونه دیگری از انواع پمپ های جا به جایی مثبت هستند که در انواع پمپ پیستونی شناور و پمپ دیافراگمی ساخته شده اند. در این پمپ انتقال انرژی به صورت دوره ای انجام می شود که نیروی محرکه در آن ها معمولا الکترو موتور می باشد. پیستون در این پمپ درون سیلندر بالا و پایین حرکت کرده و در صورتی که پیستون حرکت می کند، در درون سیلندر نیز مکش ایجاد خواهد شد و این در نتیجه باعث حرکت سیال از درون دریچه می شود.

پمپ های دینامیکی و یا جا به جایی غیر مثبت

نمونه دیگر پمپ های آب، پمپ های دینامیکی و غیر مثبت هستند که در ان ها یک پره محرک با حرکت دورانی باعث می شود تا انرزی جنبشی به فشار و یا سرعت تبدیل شود. می توانید برای قیمت پمپ دینامیکی در انواع   تولید شده به لیست قیمت انواع پمپ آب مراجعه کنید. این نوع پمپ ها شامل موارد ذکر شده در زیر می باشند:

  1. پمپ سانتریفیوژ نمونه پرطرفداری است که حدود 75% در صنعت به کار برده می شود. این پمپ مقدار مشخص شده ای از دبی سیال را در یک فشار ثابت و هر موقعیتی به راحتی تامین می کند. سپس بر اساس نیروی گریز از مرکز کار خود را انجام می دهند. همچنین مکانیزم کار کردن این پمپ ها به این شکل است که هر زمانی که پره پمپ درون آن دوران کند، سیال از مرکز به بیرون هدایت شده و سیال تحت فشار مصنوعی یا اتمسفر به سمت مرکز کشیده شده و تخیله خواهد شد.
  2. پمپ های خطی، از دسته دیگر پمپ های غیر مثبت هستند که از نوع گریز از مرکز می باشند. همچنین در دو نوع خطی و زمینی با توجه به ظرفیت هایی که دارند، به کار برده می شوند. تفاوت پمپ های خطی و زمینی در این است که پمپ های خطی تنها دبی و پمپ های زمینی هم دبی و هم فشار ایجاد می کنند.

پمپ آب به چه وسیله ای اندازه گیری می شود؟

قبل از خرید پمپ باید راجع به تمام مشخصات آن اطلاعات کافی داشته باشید و حتی به لیست قیمت انواع پمپ آب مراجعه کنید. یکی از مهم ترین آیتم ها در رابطه با پمپ های آب، این است که چطور می تواند پمپ آب را اندازه گیری کرد. در این روش به چه معیارهایی لازم است. بهتر است بدانید که برای اندازه گیری پمپ آب باید از مهم ترین واحدهای اندازه گیری کمک گرفت که به شکل فنی باعث انجام آن می شوند. پس هر یک از واحدهای اندازه گیری برای پمپ آب به شرح زیر است:

  • دبی سیال، یا میزان آبدهی آن ها در واقع واحدی است که به وسیله کلمه لاتین Q نشان داده شده و برای اندازه گیری میزان عبور سیال از یک مقطع مورد استفاده واقع می شود. همچنین این اندازه گیری به دو صورت واحدهای جرمی و واحدهای حجمی صورت می گیرد. به عبارتی به مقدار سیالی که در یک زمان مشخص شده از نقطه ای خاص مانند خروجی پمپ و یا سطح مقطع لوله عبور کرده و خارج می شود، دبی گفته می شود.
  •  واحد اندازه گیری بعدی هد و یا ارتفاع و فشار پمپ است که به این معناست که تا چه ارتفاع استانداردی می تواند سیال را تحت فشار بالا ببرد. به این ترتیب این واحد در انواع پمپ  ها متفاوت است و به اختلاف سطح در آن ها اشاره دارد.
  • واحد بعدی فشار است که به معنای مقدار فشار وارد شده به روی هر واحد از سطح زمین می باشد که باید دقت داشت که با مقدار ارتفاع اشتباه گرفته نشود. در این حیطه مقدار فشاری که مایع به روی سطح زمین وارد کرده است، با حاصل ضرب مقدار ارتفاع پمپاژ در وزن خاص مایع پمپاژ شونده برابر است.
  • افت ارتفاع پمپاژ، معمولا زمانی استفاده می شود که عبور سیال از لوله ها، فیلتر و یا شیرها در اثر اصحطکاک با جداره داخلی آن باعث کاهش مقدار جریان سیال و ارتفاع پمپاژ شود. در این حالت جریان الکتریسته با افزایش مقدار جریان داخل کابل افزایش پیدا می کند. پس به همان میزان افت فشار نیز افزایش پیدا می کند.
  • جرم مخصوص سیال یا مایع به عنوان یک واحد اندازه گیری خاص می باشد که معمولا بر اساس واحدهای اندازه گیری Kg/dm و یا Kg/l سنجیده می شود.
  • توان خروجی واحد دیگری است که به مقدار توان وارد شده توسط پمپ گفته می شود که به سه عامل دبی، ارتفاع و وزن بستگی دارد.
  • توان مصرفی واحد اندازه گیری دیگری است که به توان وارد شده به پمپ توسط موتور و انتقال آن به سیال گفته می شود.
  • راندمان آخرین واحد است که از طریق تقسیم توان خروجی پمپ به توان مصرفی به دست می آید.

خرید پمپ آب

برای آنکه بتوانید خرید پمپ را در عالی ترین قیمت پمپ با کیفیت ایده آل تهیه کنید، باید به یک برند شناخته شده در این حیطه مراجعه کنید. همچنین باید بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. به این وسیله این انتخاب درست از طریق اطلاعات مهمی که از پمپ آب کسب می کنید صورت می گیرد. پس مراجعه به لیست قیمت انواع پمپ آب می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد که نتیجه آن موفقیت در پروژه ای است که قرار راه اندازی کنید. خرید این پمپ می تواند در انواع ذکر شده، با توجه به موقعیت های مناسب صورت بگیرد.

سخن پایانی

پمپ آب با توجه به کاربرد ویژه ای که در صنایع مختلف دارد، باید در ایده آل ترین کیفیت و قیمت تهیه شود. شاید فکر کنید برندی نیست که هر دو این آیتم را مدنظر قرار داده باشد. ولی اینطور نیست با مراجعه به لیست قیمت انواع پمپ آب برندهای شناخته شده می توانید یک خرید بی نقص را تجربه کنید.   

مقاله پمپ ها

مقاله انواع پمپ های سانتریفیوژ و پمپ هایی با ویژگی انتقال سیالاتی با ویسگوزیته بالا مثل اسکرو پمپ ها پمپ های دنده ای ...

صفحه از